Îmi pregăteam vizita de peste două luni la fiica mea, peste ocean. Având jumătate de million de puncte de fidelitate pentru zbor, am decis să le folosesc pentru a-mi achiziționa biletul de avion. Am crezut că va fi un proces relativ simplu, mai ales că, călătoream în afara sezonului și eram foarte flexibil în ce privește data și escalele.
După patru ore de căutări asidue ale unui agent foarte priceput, am realizat că de fapt nu va fi așa de ușor, cee ace mi-a dat un sentiment de frustrare. Zborurile disponibile corespunzătoare aveau destinații variabile, adică, chiar dacă găseam o plecare potrivită pentru destinație, nu găseam și retur corespunzător din acelaș loc. În disperare, am încercat chiar să zbor în direcția opusă doar doar reușeam să ajung la destinație. Soluțiile tuturor căutărilor ar fi fost să plecăm mai târziu decât ne-am propus, am fi avut două escale lungi, în locuri pe care nu mai vroiam să le vizităm și să petrecem mai puțin timp acolo unde vroiam, deoarece trebuia să ne întoarcem mai devreme decât ce am plănuit. Nu se potrivea nimic nicicum.
Dintr-o dată m-a fulgerat; ce încercam de fapt să fac? Am pierdut complet din atenție obiectivul meu, care era să petrec o vacnță relaxantă, vizitându-mi fiica și petrecând ceva timp în locuri pe care nu le mai văzusem. Am devenit atât de concentrate să îmi folosesc punctele de fidelitate, strategia mea, incât am uitat complet care era obiectivul meu inițial.
Deoarece strategia mea nu funcționa, aveam nevoie de o nouă strategie. Am ales datele corespunzătoare pentru destinația mea și am platit biletul cu bani, iar rezultatul este că sunt complet mulțumit de rezultat. Punctele de fidelitate au rămas neutilizate, cum se întâmplă cu cele mai multe, mă întreb acum de ce oare?
Adevărata lecție este să nu confundăm niciodată strategia cu obiectivele. Cele din urmă sunt fixe iar cea dintâi flexibilă.
Keith Stacey – Scotwork, Australia